Beeld en inspiratie


Tegenlicht is echt waanzinnig mooi gedaan in dit werk. de gelaatsuitdrukking werkt ook heel mooi mee. intensieve arbeid, hard werken om eten te kunnen kopen. subtiel maar toch heel hard. het gevoel druipt er gewoonweg vanaf.


heel religieus geladen beeld. heiligheid. tekst aan weerskanten van het figuur vond ik een interessant gegeven. kan ik misschien meer mee doen. het heeft iets magisch op een zware manier.


prachtig beeld in sfeer. mooie blik van de vrouw en toch een soort welvarende sierlijkheid die ze als een kroon draagt.


de beelden voelen zwaar en melancholisch. de pose die ze aan nemen is ook zwaar en mooi. echter zijn de beelden niet heel subtiel maar toch wel aantrekkelijk voor mij dan.


vlakverdeling is mooi en heeft een lekker middeleeuws religieus beladen sfeer(logisch). de stripmakers van toen.


Electra, uit een Griekse tragedie.


weet niet waarom maar dit beeld is gaaf. mooie grafsteen met een moeilijk te lezen beeld. veel wordt hier over gelaten aan de interpretatie. daar hou ik wel van. vandaar dat de film Begotten mij ook wel trekt. ik moet eens goed kijken welke elementen binnen dit beeld en in de film Begotten ervoor zorgen dat het beeld een rare akelige sfeer schept zonder dat je echt ziet wat er aan de hand is.

Comments

Popular Posts